איך מזהים מדרסים איכותיים? וחשיבות השימוש במדרסים בהתאמה אישית

שתפו את הפוסט הזה:

בין אם אתם ספורטאים, אוהבי הליכה או שאתם מעדיפים דווקא לרבוץ שעות על הספה, בחירת נעליים נוחות המתאימות לרגליכם ולאורח חיים, היא הבסיס לשמירה על כפות הרגליים. בחירת המדרסים לשימוש בתוך הנעליים, חשובה לא פחות אם לא יותר, בזכות העובדה כי מדרסים יכולים להפוך כל זוג נעליים לנוחות ואורטופדיות. מדרסים בהתאמה אישית אשר הפכו לאחרונה לנחלת הכלל, כבר לא מיועדים רק עבור מי שסובל מבעיות בכף הרגל או ממחלות. לפניכם המדריך המלא לרכישת מדרסים – מדוע חשוב לבחור נכון? איך מוודאים כי מדובר במדרסים איכותיים? ואילו סוגי מדרסים קיימים?

מה זה מדרסים איכותיים?

מדרסים הם אביזר המוכנס לחלק הפנימי של הנעל, שתפקידו לתמוך בתחתית כף הרגל. המדרסים הראשונים יוצרו על ידי בעלי פונדקים שרצו לתת מענה למטיילים המותשים, שהתלוננו על כפות רגליים עייפות וכואבות. עם הזמן, החלו סנדלרים מקצועיים לייצר מדרסים מעור, שהיו ידועים בהיעדר גמישות ונוחות. האבולוציה של המדרסים כללה שילוב של פולימר פלסטי – חומר מלאכותי שמחומם ומעוצב לצורת כף הרגל, ומספק נוחות רבה יותר ותמיכה בקשת כף הרגל. ההתפתחות הטכנולוגית של המאה ה-21 הביאה בשורה גם בתחום המדרסים, וזה אומר יצירת מדרסים בהתאמה אישית, לפי טביעת כף הרגל, משודרגים ונוחים מאי פעם.

בשנים האחרונות התחילו לייצר מדרסים בהתאמה אישית בסריקה תלת ממדית, המאפשרת דיוק מירבי, אפשרויות תמיכה רחבות יותר בכף הרגל ואלמנטים נוספים שלא היו בעבר, כדוגמת יצירת זווית עקב נכונה, תמיכה נוספת לתיקון ההליכה, התאמה לצרכים האישים של כף הרגל ועוד. הכנת המדרסים מבוצעת באמצעות הדפסת תלת ממד או בטכנולוגיית CNC, המאפשרות חוזק, עובי מדרס דק במיוחד ונוחות.

מהי חשיבות המדרסים?

אם בעבר מדרסים היו מיועדים לבעיות ספציפיות בכף הרגל, כיום רווחת הדעה כי כל אחד צריך מדרסים בהתאמה אישית, בין אם מדובר במדרסים המיועדים לספורט, לשעות הפנאי או מדרסים טיפוליים. כפות הרגליים שלנו עובדות קשה במהלך היום ומותשות, כולל פגיעות כאלה ואחרות תוך כדי הליכה, זעזועים ותהליכים נוספים שעלולים לגרום לכאב בכף הרגל, בקרסול ובברכיים. מדרסים איכותיים יכולים לספוג זעזועים, ליצור איזון בנשיאת המשקל ולספק תמיכה טובה ונכונה לקשת כף הרגל.

איך יודעים שהמדרסים איכותיים?

בשוק ישנו מגוון רחב של מדרסים ולכן חשוב לזהות את האיכותיים והמקצועיים ביותר, דבר שיכול להשפיע ישירות על ההליכה ועל איכות הטיפול בכאב. אחת מהטכנולוגיות הישנות יותר מציעה מדרסים לפי מידת גבס שעליהם מחומם חומר פולימרי. מדובר במדרסים עבים ומגושמים, המצריכים נעלים עבות במיוחד. השימוש במדרסים מסוג זה מקשה מאוד לדייק בתיקונים למנח כף הרגל וכתוצאה מכך איכות הטיפול, לרוב, תהיה ירודה. טכנולוגיה נוספת שקיימת כוללת מדרסים הנעשים במקום על ידי חימום קל, כדי להתאימם לכפות הרגליים. החיסרון הגדול הוא שמדרסים אלו לא מאפשרים לשפר ולבצע תיקון הליכה או תיקון מנח כף רגל. גם השחיקה של מדרסים מסוג זה היא מהירה, וכך גם שמירה על ביצועיהם לאורך זמן.

אז איך יודעים מהם מדרסים איכותיים? כשמדובר בתהליך בו נלקחת טביעת כף הרגל של המטופל, נעשה אבחון ותשאול לגבי סוג הכאב ומיקומו, ומתגבשת ההבנה איזה תיקון אמורים לעשות המדרסים. טביעת כף הרגל נסרקת למחשב, והמדרסים מעוצבים ומיוצרים באמצעות תוכנת תלת ממד, בהתאם ובהתבסס על טביעת כף הרגל האישית של המטופל והתיקונים הנחוצים לו. שימו לב, כדאי לוודאי שרוכשים מדרסים שייצרו במכונות תלת ממד או CNC שהן מדויקות ומאפשרות התאמה מושלמת לכפות הרגליים. יותר מכך, חשוב גם כן שמבנה המדרסים והחומרים המרכיבים אותם, יתאימו לסוג הפעילות ומנח כף הרגל בזמן נתון. יש לשים לב שהחברה המכינה את המדרסים תעניק מענה מקצועי של רופאים ופיזיותרפיסטים, מהסיבה הפשוטה שאבחון לא נכון ו/או מדרסים לא מתאימים, יכולים אפילו לעשות נזק. חשוב גם שתהיה אפשרות לטיפולי המשך של טכנאי שיכול לתת תמיכה נוספת, במידת הצורך. כמו כן, מומלץ לרכוש מדרסים בעלי סימון אירופאי (CE), אישור FDA אמריקאי או הסמכה ממשרד הבריאות הישראלי.

 

כך תזהוו מדרסים איכותיים

אילו סוגי מדרסים ישנם? ומה ההבדלים ביניהם?

רוכשי מדרסים רבים בוחרים את המדרסים שלהם לפי סוג החומר ממנו הם מיוצרים, ולא לפי סוג הפעילות שהם עושים בחיי היום-יום. עצם הבחירה במדרסים לפי סוג החומר בלבד אינה נכונה, כי היא לא מתאימה לכל פעילות במהלך היום, ולצורכי המטופל. יש לבחור מדרסים לפי סוג הפעילות שמבצע המשתמש, בשילוב אבחון הכאבים והפתולוגיות, במידה ויש.

כאמור, ישנם שלושה סוגי מדרסים עיקריים: מדרסים לספורט, מדרסי לייף סטייל ומדרסים טיפוליים. כל אחת מהקטגוריות, מחולקת לסוגים נוספים של מדרסים.

מדרסים לספורט

התאמת מדרסים לספורטאים, מבוססת על סוג הפעילות הגופנית בה הם עוסקים, ומה שחווה כף הרגל במהלכה. ענף הכדורסל כולל קפיצות ונחיתות מרובות, בספורט מסוג טניס הספורטאי מבצע הרבה עצירות, רצים מקצועיים וחובבים צריכים לקבל מענה לבלימת זעזועים וכדומה. מדרסים מסוג ספורט בנויים על אקסטרה תמיכה, המאפשרת בלימת זעזועים וחלוקה אידיאלית של עומס משקל הגוף על כף הרגל, תוך שיפור היציבה.

מדרסים איכותיים לספורט כוללים גם: מדרסים לטניס, מדרסים לריצה, מדרסים להוקי, מדרסים לגולף, מדרסים לחיילים, מדרסים לבייסבול, מדרסים לרכיבה על אופניים, מדרסים לכדורגל, מדרסים למטיילים ועוד. כולם מדרסים בהתאמה אישית לכף הרגל של המטופל.

 

מדרסי לייף סטייל

מדרסים המתאימים לאורך החיים של כל אדם, שגרת חייו והפעילויות בהן הוא עוסק, בין אם אורח החיים כולל עמידה ממושכת, שימוש בנעלי עקב או נעלי אלגנט, ונותנים גם מענה למי  שמעוניין ללכת בחופשיות עם מדרסי כפכפים בהתאמה אישית.

מדרסי lifestyle כוללים גם: מדרסי נוחות, מדרסי חיילים, מדרסים לסניקרס, מדרסים לנעל עקב, מדרסים אלגנטיים , סנדלים בהתאמה אישית ועוד.

 

מדרסים טיפוליים

מדרסים איכותיים המוגדרים כמדרסים טיפוליים אמורים לתת מענה לתופעות לוואי ולהשלכות קצרות או ארוכות טווח של פציעות ו/או מחלות שונות, המשפיעות על כף הרגל. מענה נקודתי למחלת סוכרת למשל ובעיות פתולוגיות של כף הרגל כדוגמת כאבי דורבן, טיפול בכאב הלוקס ריגודוס – שחיקת הסחוס בבוהן, כאב כתוצאה מבעיות גנטיות ותורשתיות ועוד.מדרסים טיפוליים כוללים גם: מדרסים לכאב בכף הרגל, מדרסים לכאבי ברכיים וגב תחתון, מדרסים לסוכרתיים, מדרסים לטיפול בפלטפוס, מדרסים לטיפול בהלוקס וולגוס, מדרסים לכאב מטטרסלגיה, מדרסים אורטופדים ועוד.

 

בין אם אתם זקוקים להתאמת מדרסים או שאינכם מרגישים בכאב זה או אחר, חשוב לדעת כי שימוש במדרסים הפך לדרך חיים, אצל מבוגרים וילדים. אפשר להקביל את זה לשימוש קבוע במשקפי שמש, אקססוריז שמאפשר לנו לשמור על העיניים שלנו. באותו אופן השימוש במדרסים הוא חשוב לשמירה על כפות הרגליים ויכול לסלול לכם את הדרך, בה תוכלו לצעוד בבטחה, תרתי משמע.

ועכשיו אתם יכולים להתאים מדרסים מומלצים בקליק, בתהליך מקצועי ואיכותי אצל המומחים בתחום. למידע על התהליך, מחיר מדרסים והזמנות לחצו כאן

 

 

 

רוצה להישאר מעודכן ולשמוע על המבצעים שלנו ?

    גלו עוד כתבות

    exit-button

    השאירו פרטים עכשיו ומומחה מדרסים יחזור אליכם עם כל הפרטים