מי צריך מדרסים? ואיך זה קשור לאורח חיים?

שתפו את הפוסט הזה:

מדרסים משמשים כבר עשרות שנים לשיכוך כאב מבני בכפות הרגליים ומסייעים בריכוך כף הרגל הנתונה ללחץ מתמיד. השימוש במדרסים החל עוד במאה ה – 19 ומאז עבר אבולוציה לאורך השנים, בהתאם לשינויים בתרבות, טכנולוגיה ובאורח החיים. המשיכו לקרוא כדי ללמוד על ההיסטוריה של המדרסים, מי זקוק למדרסים? מה כולל השימוש בהם כיום? והאם אתם זקוקים למדרסים בהתאמה אישית?

ההיסטוריה של המדרסים – מתי הכל התחיל?

המדרסים הופיעו לראשונה בשנת 1845. באותה תקופה, מדרסים היו עשויים מרצועות מתכת שהונחו בתוך הנעליים ומטרתם הייתה להקל על פתולוגיות ועיוותים בכף הרגל. בשנת 1958, למעלה מ-100 שנים אחרי, פיתח ד”ר מרטון רוט שנחשב לאבי הביו-מכניקה בפודיאטריה (ענף המטפל בכאב כף הרגל והקרסול) מדרסים מתקדמים יותר. ‘התיאוריה הניטרלית של רוט’ ועבודתו בתחום יצרו את התשתית ואת היסודות להתפתחויות העתידיות ולשיפורים שהתרחשו בטיפול האורטופדי. הטכנולוגיה חדשה זו הציעה לראשונה מדרסים שנוצרו באמצעות דגמי גבס יצוקים שמטרתם לתקן עמידה לא נכונה. בשנים האחרונות, ניתן לראות אבן דרך נוספת בהתפתחות מדרסים, כזו המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת המאפשרת סריקת כפות רגלי המטופל, פעולה אשר מאפשרת קבלת תמונה תלת ממדית של כף הרגל, ובהתאם לכך יצור מדרסים בהתאמה אישית במדפסת תלת מימד.

מדרסים יכולים לשנות את החיים

יש כמה סיבות להפוך את המדרסים לחלק בלתי נפרד מהחיים, ולא רק עבור מי שסובל מכאבים:

  • תמיכה בכף הרגל במטרה למנוע כאבים באזורים אחרים בגוף.

מדרסים מספקים תמיכה ליותר מ – 20 עצמות ומעל 100 שרירי כף הרגל, שהם הבסיס לעמידה, הליכה ולכל פעילות של הגוף. מדרסים בהתאמה אישית תומכים בשלוש הקשתות הנוצרות ממבנה עצמות כף הרגל: רוחבית, אורכית (מדיאלית) וחיצונית (לטרלית). שלושתן מספקות בסיס יציב וחזק לגוף. תמיכה טובה בכפות הרגליים תאפשר יציבה נכונה והפחתה בכאבי גוף אחרים שעלולים להופיע במהלך החיים.

  • מניעת פרונציה או סופינציה, הגורמת למתח בחלקי גוף אחרים.

קודם נסביר, פרונציה, מצב בו כף הרגל פונה פנימה, ועלול לייצר לחץ בברכיים, בגב התחתון ובמיוחד בכף הרגל. סופינציה, מצב בו כף הרגל פונה החוצה, גם כאן יופעל לחץ רב על הסחוסים בברכיים ואולי אף בגב התחתון.

למעשה, לספורטאים עם פרונציה או סופינציה לא מטופלת, קיים סיכון גדול יותר לסבול מפציעה בברך. מדרסים בהתאמה אישית, יכולים לתקן מצב זה. איך? יציבת הגוף מושפעת ממנח כפות הרגלים. כאשר המנח לא תקין מופעל לחץ רב על אזור מסוים בסחוסים וגורם לשחיקה שלהם, ובהמשך לכאבים חזקים. תיקון מנח כף הרגל באמצעות מדרסים והבאת כפות הרגלים למנח ניטרלי, משפיע ומתקן את יציבת הגוף כולו.

  • הפחתת הכאבים בכף הרגל.

בין אם אתם נדרשים לעמידה ממושכת, מקיימים פעילות גופנית מאומצת או כל פעילות אחרת שהיא חלק משגרת היום יום, מדרסים בהתאמה אישית המספקים תמיכה לכף הרגל, יכולים לשפר את איכות חייכם ולהרגיש טוב יותר, החל מהפחתת הכאבים בכף הרגל, ועד להתמודדות עם כאבי גב ועוד.

  • שיפור הביצועים הספורטיביים.

מדרסים בהתאמה אישית, יכולים לשפר את ביצועי ספורטאים בענפי הספורט השונים, ואף להקטין את הסיכון להיפצע. מחקרים גם מראים כי מדרסים נכונים לסוג הספורט יכולים להגביר את יכולת הניתור, הכוח הפיזי ולשפר את האיזון.

איך שומרים על המדרסים לאורך זמן?

לרוב, מדרסים אמורים להחזיק מעמד ולטפל עד 4 שנים. לעיתים, אפילו אף יותר, בהתאם למשקל הגוף ולסוג הפעילות. לפניכם מספר דרכים שיעזרו לכם לשמור על המדרסים יעילים לאורך זמן:

  • אל תכניסו המדרסים למכונת כביסה או למייבש.
  • אל תשאירו את המדרסים ברכב חם.
  • נקו את המדרסים עם מגבון לח בהתאם לצורך. בשלב הבא ייבשו אותם עם מטלית יבשה והניחו להם לשהות בצל, באוויר, עד ליבוש מלא. לאחר מכן החזירו אותם לנעליים.
  • במידה והמדרסים נרטבו, הסירו אותם, נגבו אותם והשאירו אותם להתייבש בצל, באוויר הפתוח.

אז מי באמת צריך מדרסים?

כיום, עם התפתחות המדרסים ותחום האורתופדיה בכלל, ניתן לומר כי כל אדם זקוק למדרסים. השימוש במדרסים מאפשר טיפול בכאב ואף עשוי להפחית כאבים אופציונאליים שעלולים להופיע עם הגיל, ועם שחיקת הסחוסים הטבעית שחווה הגוף במשך הזמן. כך שלמעשה זוג מדרסים איכותיים ומתאים יכול לשפר את איכות החיים בטווח הקצר ובטווח הארוך. בין אם מדובר במדרסים לשמירת אורח חיים בריא – מדרסים עבור בלימת זעזועים וכאמור, הפחתת שחיקה של הסחוסים, ובין אם מדובר במדרסים לטיפול בכאבים – בכפות הרגליים, הברכיים או הגב התחתון.

גם ספורטאים או אנשים שעובדים בעבודה פיזית ומרבים בעמידה ממושכת ומפעילים לחץ רב על כפות הרגליים יכולים ליהנות ממדרסים בהתאמה אישית לשיפור אורח החיים ולשיפור ביצועי ספורט תוך פיזור עומס הגוף בצורה נכונה.

 

מדרסים הפכו כבר מזמן לחלק מחיינו, בין אם מדובר במניעה או בטיפול. מדרסים בהתאמה אישית, יכולים להשפיע על איכות החיים ולתת תמיכה נכונה לכף הרגל, כבסיס איתן לכל פעילות שאנו עושים.

היית רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך ?

גלו עוד כתבות

exit-button

השאירו פרטים עכשיו ומומחה מדרסים יחזור אליכם עם כל הפרטים