מדרסים לריצה: כל הסיבות מדוע הם מומלצים ולמי מתאים?

שתפו את הפוסט הזה:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
ריצה היא אחת מצורות האימון השכיחות והאהובות ביותר, בארץ ובעולם. אחד היתרונות המרכזיים, מלבד לשיפור הסיבולת ושמירה על כושר, הוא האפשרות של כל אחד לרוץ בקצב שלו, היכולת להתנתק מצרות היום עם שמיעת מוזיקה, פודקאסט או כל דבר אחר שיכול לעשות קצת כיף. לכל הטוב הזה מתלווים לעיתים אתגרים הכוללים אי נוחות, פציעות שונות, טראומה לכף הרגל והתפתחות של דלקות. כדי לא להגיע למצב בו אתם צריכים להפסיק לרוץ, עדיף להקדים מדרס למכה. נעלי ריצה אינם שלמים ללא מדרסים איכותיים, שנותנים ערך מוסף בכל פעם שאתם יוצאים מהבית.

 

מדרסים לריצה – מה זה אומר?

מדרסים מספקים תמיכה נכונה לכף הרגל, שחשובה כל כך במיוחד במהלך פעילות ספורטיבית. זוג נעלי ריצה חדשות כוללות בדרך כלל גם ריפוד במטרה לערסל את העקב, לספק תמיכה לרגל במהלך הריצה ולמניעת פציעות ונזקים. הכל טוב ויפה ועדיין, כדי לאפשר לכם לרוץ בצורה יעילה ונכונה, וכדי לאפשר בלימת זעזועים לכף הרגל, חשוב לעשות שימוש במדרסים ייעודים. שימו לב, לא כל מדרס הינו מדרס לריצה – מדרסים ייעודיים לריצה מסוגלים לתמוך בכריות כף הרגל עליהן מופעל עומס רב במהלך הריצה ולבלום זעזועים. מומלץ גם לבחור במדרס עם ציפוי עליון המנדף זיעה.

 

כיצד מדרסי ריצה יכולים להשפיע על הרצים?

קיימים היום מדרסים המותאמים לריצה, שיכולים לחסוך באנרגיית כף הרגל ולעזור לכם להגיע לתוצאות טובות יותר, לספק תחושה קלילה ולמנוע כאבים. גם אם לכל נעל ריצה יש רפידות מובנות, הן בדרך כלל סטנדרטיות, דקיקות ויכולות להישחק במהירות. בנוסף, הן לא מותאמות לכף הרגל הספציפית שלכם ולכן, לעתים קרובות חסרה תמיכה. בדיוק באותו אופן בו מציאת נעל הריצה הטובה ביותר חיונית לאימונים ולריצה למרחקים קצרים או ארוכים, כך מדרסים ייעודיים המותאמים באופן אישי, יכולים להפוך את הריצה לנכונה, טובה ומהנה יותר.

מדרסים אף מוסיפים תמיכה לכרית כף הרגל ויכולים לסייע ביעילות הריצה, ובמקרים מסוימים גם למנוע כאב או פציעה.

 

האם כולם זקוקים למדרסי ריצה?

בעבר טענו כי מדרסים לריצה מתאימים רק כאשר מתחילים לחוש בכאב בכף הרגל. כאמור, הדעה הרווחת היום היא שכולם זקוקים למדרסים, כדי לשפר ביצועים ולמנוע פציעות וכאב, בוודאי עבור פעילות גופנית מאומצת כגון ריצה.

ככלל, חשוב להשתמש במדרסים במקרה של רגלים שטוחות (פלטפוס), כאבים כרוניים בכפות הרגליים, אם אתם סובלים מדורבן בעקב ובעיות נוספות שעלולות להחמיר בעת הריצה, עם דגש על מנח כף רגל לא תקין (פלטפוס/ קשת גבוהה/ פרונציה/ סופינציה וכו’). גם אם אין תחושת כאב בזמן ריצה, במצב כזה וללא תמיכה נכונה לכף הרגל, ישנה סבירות גבוהה לשחיקת סחוסים בברכיים ולהופעת כאבים בעתיד הלא רחוק.

ריכוז הסיבות לשימוש במדרסים במהלך ריצה:

  • תמיכה לכף הרגל – במסגרת אימונים הדרגתיים.
  • חיסכון באנרגיית כף הרגל – המדרס הנכון יכול לעזור בפיזור העומס של כל צעד בצורה טובה יותר, לשפר תוצאות ולשמור על האנרגיה.
  • שיפור היציבה – באמצעות מדרסים ניתן לתקן חוסר איזון בכף הרגל, ולמנוע פציעות במהלך הריצה.
  • הפחתת שחיקה של הסחוסים – צמצום הסיכון לכאבי גב וברכיים, ויצירת תחושה של הרגשה טובה גם בגיל מתקדם.
  • מניעת כאבים בכף הרגל, הברכיים או הגב התחתון.
  • טיפול בגיד מתוח.
  • מניעת נזק, פציעה והתפתחות דלקות בכף הרגל האופייניים לרצים, גם אם אתם לא מתכוננים למרתון. כך גם לגבי עזרה בפציעה קיימת או דלקת שכבר התפשטה.

 

מדרסים יכולים לסייע לגוף לחזור לכושר או לשפר את המצב הפיזי, כדי לבנות סרגל המאמצים, להאריך את טווח הריצה ולהגיע להישגים טובים יותר.

 

גם אם אתם לא סובלים מבעיות בכף הרגל או כל מצב אחר שמצריך מדרסים, חשוב לזכור כי ריצה במהירות גבוהה מהווה פעילות ספורטיבית מאומצת, ולכן חשוב לעשות שימוש באביזר ייעודי שיכול לסייע בבלימת זעזועים ולשמירה גם על המפרקים.

 

מדוע מדרסים יכולים להיות טובים לחובבי ספורט ולספורטאים מקצועיים?

בזמן שאנו משקיעים במתיחת איברי הגוף לפני ואחרי אימון, לפעמים אנו שוכחים את כפות הרגליים שלנו, שסופגות פי 2.5 ממשקל הגוף שלנו ונוגעות או נחבטות בקרקע שוב ושוב במהלך פעילות גופנית. הן נושאות אותנו בין אם אנחנו רצים לאט או במהירות גבוהה, ולכן חשוב ליצור בסיס טוב ולספק לכפות הרגליים הגנה. מדרסים לריצה הם בדיוק הדרך לעשות את זה נכון. אין פלא שספורטאים רבים לא מוותרים על מדרסים איכותיים. שחקני כדורגל וכדורסל מפורסמים בנבחרות NBA ורבים אחרים, נוהגים להשתמש במדרסים באופן קבוע כדי להגן על כפות הרגליים שלהם, לצמצם את השחיקה המצטברת בסחוסים ממשחק למשחק ולשפר ביצועים. גם אם אתם משחקים מדי פעם או רצים חובבים, הגנה מושלמת מתחילה ברגליים.

 

איך בוחרים מדרסים לריצה?

בנוסף לאיכות החומר ממנו עשויים המדרסים, חשוב מאוד גם לוודא כי הם מותאמים באופן אישי לכף הרגל ומיוצרים בטכנולוגיות חדשות ולא מיושנות, היכולות להעיד על מוצר לא איכותי מספיק. בין אם אתם רוכשים אותם אונליין או ברשת חנויות, לכל אדם כף רגל שונה, ולכן כשמדובר על מדרסים ובפרט על מדרסים לריצה, חשוב להקפיד על התאמה אישית ועל אבחון מקצועי על ידי גורם מוסמך.

 

בין אם אתם רצים להנאה, כושר או שאתם מתכוננים למרתון הבא שלכם, חשוב שתבדקו התאמת מדרסים כמניעה או טיפול בכאב, ובמטרה לשפר את איכות הריצה שלכם לאורך זמן.

היית רוצה שאחד המומחים שלנו יחזור אליך ?

גלו עוד כתבות

exit-button

השאירו פרטים עכשיו ומומחה מדרסים יחזור אליכם עם כל הפרטים